سفارش تبلیغ
صبا ویژن

_سلام عزیزم حالت خوبه؟ولنتاینت مبارک

 _سلام آقا بهزاد امروز روزنامزدیمه قرار بود روز ولنتاین باهم ازدواج کنیم

_پری جون این کادو رو میبینی واسه روز ولنتاین برای فرهاد خریدم

_سلام دوستای گلم ولنتاین مبارک امروز به مناسبت ولنتاین آپ کردم

  .

.

.

.

.

سلام


امروز داشتم تو اینترنت میگشتم دیدم بعضی از دوستای خوبمون دارن ولنتاینو به هم تبریک میگن میخوام از دوستای عزیزم بپرسم روز ولنتاین یعنی چی؟

مگه ما خودمون جشن ایرانی نداریم مگه روز عشق نداریم؟؟؟

سپندارمذگان روز عشق ایرانی

http://www.jazzaab.ir/upload/3/0.779930001329660132_jazzaab_ir.jpg

کمتر کسی است که بداند در ایران باستان، نه چون رومیان از 3 قرن پس از میلاد- که از 20 قرن پیش از میلاد- روزی موسوم به روز عشق وجود داشته است. جالب است بدانید که این روز در تقویم جدید ایرانی دقیقا مصادف است با 29 بهمن، یعنی تنها 4 روز پس از ولنتاین فرنگی! این روز سپندارمذگان یا اسفندارمذگان نام داشته است. فلسفه بزرگداشت این روز به عنوان “روز عشق” به این صورت بوده است که در ایران باستان هر ماه را 30 روز حساب می کردند و علاوه بر اینکه ماه ها اسم داشتند، هریک از روزهای ماه نیز یک نام داشتند. روز پنجم سپندار مذ بوده است. سپندارمذ لقب ملی زمین یعنی گستراننده، مقدس و فروتن است. زمین نماد عشق است چون با فروتنی، تواضع و گذشت به همه عشق می ورزد. زشت و زیبا را به یک چشم می نگرد و همه را چون مادری در دامان پر مهر خود امان می دهد. به همین دلیل در فرهنگ باستان اسپندارمذگان را به عنوان نماد عشق می پنداشتند.

دوستای مهربونم چرا باید ما درمورد فرهنگای غربی اطلاعات داشته باشیم ولی درمورد کشور خودمون هیچ اطلاعاتی نداشته باشیم

http://www.jazzaab.ir/upload/3/0.723910001329660133_jazzaab_ir.jpg

در باور ایرانى مرد داراى قدرت مردانگى و تفکر و خردورزى بیشترى است، در برابر آن زن نیز داراى مهر ورزى، عشق پاک، پاکدامنى و از خودگذشتگى فراوان ترى است که هر یک از این دو به تنهایى راه به جایى نبرده و حتى روند پویایى گیتى را هم به ایستایى مى کشانند. اگر مردان بدنه هواپیماى خوشبختى اند، زنان موتور آن اند که پیکره بى موتور و موتور بى بدنه هیچ کدام به تنهایى به اوج سعادت نمى رسند بلکه ذره اى حرکت و جنبش هم برایشان ناممکن است. اشوزرتشت خوشبختى بشر را وابسته به میزان دانش و خرد انسان مى داند نه جنسیت و قومیت و رنگ و نژاد و از دیدگاه وى همه انسان ها _ همه زنان و مردان _ داراى حقوق برابرند. او دختران را در گزینش همسر آزاد شمرده و عشق پاک و دانش نیک را دو معیار اصلى مى داند و خوشبختى همسران جوان را در زندگى زناشویى در این مى داند که هر یک بکوشند تا در راستى از دیگرى پیشى جویند.

اون موقع که هنوز از آمریکا خبری نبود ما برابری حقوق زن و مرد داشتیم

http://www.jazzaab.ir/upload/3/0.766720001329660136_jazzaab_ir.jpg

خداییش این بهتره یا اون ؟ عشق ایرانی پاکه  ولنتاین روز عشق نیست روز شهوته که نمونشو مشاهده میکنید

http://bia2mob.net/uploads/posts/1340616944_romantic-kiss-in-the-rain1.jpg

مقایسه کنید ببینید کدوم دلنشین تره!!؟؟

غربیها با یه سناریوی کامل نرم و اروم دارن ما به سمتی حرکت میدن که به نظر بی هویت برسیم اون تحصیل کرد ه گان خیلی تراز بالا بجای اینکه از کلامتی پارسی استفاده کنند تو معمولی ترین گفتار شان هم از واژه هائی چون " های هلو و بای تنکس استفاده میکنند تازه خجالت اور اینکه هرچی کلمه رو غلیظ تر استفاده کنند اطرافیانشون بیشتر تحت تاثیر قرار میگیرند نگران کننده اس وقتی این روزها مردم برگزاری جشن ها و مناسبت هی خارجی را نشانه تجدد، تمدن و تفاخر می دانند. سفره هفت سین نمی چینند، اما در آراستن درخت کریسمس اهتمام می ورزند!

 

http://www.jazzaab.ir/upload/3/0.290701001329660134_jazzaab_ir.jpg

http://www.jazzaab.ir/upload/3/0.276412001329660137_jazzaab_ir.jpg




تاریخ : چهارشنبه 91/11/25 | 3:20 عصر | نویسنده : joddy | نظر


  • paper | قیمت ارز بازار آزاد | رپورتاژ آگهی ارزان
  • فروش بک لینک | فروش آگهی رپورتاژ